Zakres terapii dzieci i młodzieży
TERAPIA RODZIN
Jest to spotkanie psychologa z całą rodziną. Zasadniczo w sesjach rodzinnych uczestniczą także dzieci, chyba że poruszane sprawy dotyczą ściśle relacji małżeńskiej. W czasie takich sesji istnieje możliwość pracy nad relacjami zachodzącymi w systemie rodzinnym oraz różnorodnymi trudnościami życiowymi dotykającymi rodziny.
Obszary, w których wskazane mogą być tego rodzajuspotkania m.in:
- Konflikty rodzinne,
- Trudności w komunikacji,
- Kłopoty wychowawcze,
- Kryzysy dotykające wszystkich członków rodziny,
- Inne trudności, z którymi boryka się rodzina,
TERAPIA PEDAGOGICZNA
Terapia pedagogiczna ma na celu spowodowanie określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno-motywacyjnej. Modyfikacja dotyczy także struktury wiedzy i umiejętności szkolnych dzieci i młodzieży. Celem terapii pedagogicznej jest stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju poprzez zbudowanie wiary we własne siły, eliminowanie i ograniczanie przyczyn niepowodzeń szkolnych, a także wyrównywanie braków wiadomości i umiejętności.
TERAPIA RĘKI
Istnieje wiele czynników, które mogą świadczyć o trudnościach w rozwoju małej motoryki. Zazwyczaj pierwsze symptomy problemów pojawiają się już we wczesnym dzieciństwie, często jednak przechodzą niezauważone. Na początku to w większości przypadków obniżona sprawność w zakresie dużej motoryki oraz trudności z opanowaniem czynności samoobsługowych. Często też problemy identyfikowane dostrzegane dopiero w związku z nieprawidłowym chwytem pisarskim czy brzydkim, nieczytelnym pismem. W tym, też kierunku prowadzone są wówczas działania usprawniające. Niestety, problemy z małą motoryką są często wierzchołkiem góry bardziej globalnych zaburzeń, a ich przyczyny należy szukać u podstaw rozwoju dziecka.
Dlatego też, w przypadku diagnozy zaburzeń małej motoryki nie wystarczy zapisać dziecka na zajęcia wyrównawcze i katować go godzinami pisania szlaczków i kolorowania obrazków.
Aby dobrze poprowadzić dziecko, należy najpierw je zdiagnozować, następnie przeprowadzić zajęcia usprawniające, w razie potrzeby skonsultować ze specjalistą rehabilitacji lub neurologii oraz sprawnie i miło poprowadzić przez terapię.
Jeśli Twoje dziecko:
- ma problemy z czynnościami samoobsługowymi (samodzielnie mycie się, jedzenie, ubieranie),
- niechętnie podejmuje aktywność ruchową,
- nie lubi prac manualnych lub tez ma z nimi problemy,
- nie radzi sobie z koordynacją wzrokowo-ruchową,
- ma problem z napięciem mięśniowym (wzmożone, obniżone, zmienny tonus mięśniowy),
- wykazuje trudności szkolne w zakresie techniki lub tempa pisania oraz przedmiotami wymagającymi sprawności motorycznej (zajęcia techniczne, plastyczne, wychowania fizycznego, geometria itp.)
- czuje się sfrustrowane lub podenerwowane, gdy trzeba coś manualnie wykonać
Zapraszamy na diagnozę i terapię!
TERAPIA LOGOPEDYCZNA
Przyjmuje się, że rozwój mowy dziecka powinien być zakończony do 5-6 roku życia. Oznacza to, że dziecko rozpoczynające naukę w „zerówce” powinno wymawiać już wszystkie głoski występujące w języku polskim, budować wypowiedzi składające się ze zdań złożonych, a także prawidłowo rozpoznawać i nazywać stosunki przestrzenne.
Każdy rok życia dziecka charakteryzuje się stopniowym wzbogacaniem inwentarza głosek i wyrazów jakimi się posługuje. Jeżeli nie obserwujesz u swojego dziecka niżej wymienionych umiejętności lub masz jakiekolwiek wątpliwości, zasięgnij porady, aby ocenić czy Twoje dziecko potrzebuje pomocy.
Zakres świadczeń:
- profilaktyka logopedyczna (zapobieganie powstawania wad wymowy),
- diagnoza logopedyczna,
- terapia niepłynności mówienia /jąkanie, zacinanie i inne/,
- usuwanie wad wymowy, między innymi:
- sygmatyzm – seplenienie
- rotacyzm – zaburzona realizacja głoski r
- kappacyzm – nieprawidłowa artykulacja głoski k
- gammacyzm – nieprawidłowa artykulacja głoski g
- lambdacyzm – nieprawidłowa realizacja głoski l
- betacyzm – wadliwa realizacja głoski b
- mowa bezdźwięczna
- rynolalia – mówienie z poszumem nosowym, nosowanie oraz inne